Tuesday, August 16, 2016

Mix & Fix! nr 2!!

En het is weer tijd voor de Mix & Fix van Kimya!!
Er is weer een leuk pakket samengesteld  door mij een Sandra, Miriam en ik zelf zijn ermee aan de slag gegaan.
kijk op het Kimya blog voor de andere voorbeelden van de meiden.

Dit is het pakket dat vanaf vandaag te bestellen is!
KLIK HIER

We hebben er alle 3 weer totaal iets anders mee gemaakt en iedereen heeft op zijn eigen blog er een uitleg bij gezet.

Dit is mijn  ideetje geworden.
Er zit een a 5 brievenbus doosje in het pakket maar ja dat kan bij mij nooit heel blijven daar moet ook iets van gemaakt worden... Dus ik heb er een laatje van gemaakt zodat er een album in kan.
Het album is gemaakt van de stroopwafel zakjes.


Hoe maak je dit?
Het doosje heb ik  korter gemaakt en welk 16 cm.
De 3 zakjes heb ik ook smaller gemaakt omdat ze soms niet allemaal even recht zijn. Deze heb ik op 15 cm afgesneden.

Om een laatje te maken van het doosje heb ik van cardstock  het schuif laatje gemaakt wat je dus in het doosje kan schuiven.
Dit maak je zo
Snijd een stuk cardstock van 20,8 x 25,6 en ril dit op de
korte kant op  2,5 en 18,3 cm
en op de
lange kant op  2,4 - 4,9 - 20,7  en 23,2 cm
Vouw de rillijnen en knip het geheel zoals op onderstaande foto.

Plak de zijkanten naar binnen dicht met tape.

Snijd nog een stuk dun chipboard( kan een achterkant van een schrijfblok zijn) op  16,6 x 3,2 en plak dit tegen de voorkant van je schuif laatje.

Schuif het geheel nu in het doosje.
Beplak het doosje naar eigen idee. Ik heb een knopje aan de voorkant van het laatje gedaan zodat ik het gemakkelijk kan open schuiven. Je kunt hier ook een handvat voor gebruiken of een dikke kraal.

  Het album maak je als volgt:

Snijd een stuk cardstock van 12,5 x 11,2cm en ril dit op
2 - 3,2 - 4,4 - 5,6 - 6,8 - 8 -  9,2 cm en vouw dit tot een harmonica

Plak op de achterkant van de uiteinden tape:

Snijd voor de voor en achterkant 2 stukken chipboard ( ook weer van een achterkant schrijfblok) van 13,5(hoogte) x 15,2 cm  en plak het harmonica ertussen tegen de eerste vouwlijnen.


Plak tape tegen de  voorkanten van de bergen van je harmonica.
Daar komen straks de zakjes tegenaan geplakt, maar deze moet je eerst scrappen. 

Hier dan het resultaat!
 Hier een foto van het laatje met het album er naast.

Dit is de voorkant van het doosje/laatje
 Ik heb het strandhuis stansje van studio light gebruikt en het deurtje en het dak met een andere kleur nog gestanst.,
De diverse artikelen uit het pakket en uit eigen voorraad  erop verwerkt.
 Op de voorkant van het laatje ook wat visnet geplakt.


 Nu het album in het doosje...het paste ook nog maar net  hahah dus tip,, scrap niet te dik anders past het niet in het laatje!


 Voorkant van het album..Kijk die prikker met het kraft hartje..weer nieuw bij Kimya!!

 De binding van het album

 Ik heb diverse  plaatjes uit het romantic summer stansblok in het album verwerkt en op de voorkant van de pagina's een foto van een zomerse traktatie...
In de zakjes zelfs zitten de recepten  van de lekkernijen!

 Lekker cupcakes met als versiering slippers erop!


 Hier een lekker smoothie!


 en natuurlijk heerlijk zelf gemaakt ijs!



Mocht je de foto;s en de recepten wook willen gebruiken op je creatie als je het pakket hebt gekocht, laat het me dan weten via email dan stuur ik je de bestanden ervan toe!
 photo Signature Tiets_zpscry3brdj.gif

3 comments:

Wat leuk dat je langs bent geweest en een reactie plaatst hoor, dank je wel en tot gauw weer!

Thanks for stopping by and leaving a message on my blog! Tiets xx